Dela din fråga med andra
Ställ din fråga i vårt forum och vi kommer att svara på den inom kort. Vi har lagt upp olika kategorier där du kan ställa din fråga men hittar du inte exakt var du ska ställa frågan kan du välja vilken som. Vi blir noterade per mail så fort det kommer in en fråga.
Premier pro: skapa ett nytt projekt/projektinställningar
Citat från Julia den 2023-05-18, 11:47Hej!
Säkert en skrattretande enkel fråga men hur gör jag för att få upp dialogrutan "projektinställningar" när jag skapar ett nytt projekt i Premier Pro? Den dyker nämligen inte upp när jag trycker på File-->New project.
Allt gott
/Julia
Hej!
Säkert en skrattretande enkel fråga men hur gör jag för att få upp dialogrutan "projektinställningar" när jag skapar ett nytt projekt i Premier Pro? Den dyker nämligen inte upp när jag trycker på File-->New project.
Allt gott
/Julia
Citat från MediakurserOnline den 2023-05-19, 09:16Hej Julia. Inga frågor är för enkla 🙂 Med det nya arbetssättet i Premiere dyker inte projektinställningarna upp när du skapar ett nytt projekt, men du kan gå in och ändra projektinställningarna efteråt. Gå till File-menyn och nästan längst ner kan du välja Project Settings där du kan ändra General, Scratch Discs och Ingest Settings. Den inställning som jag tror att man kanske vill ändra på är var allting sparas så då kanske Scratch Discs är den flik som är den man kanske ändrar i.
Hej Julia. Inga frågor är för enkla 🙂 Med det nya arbetssättet i Premiere dyker inte projektinställningarna upp när du skapar ett nytt projekt, men du kan gå in och ändra projektinställningarna efteråt. Gå till File-menyn och nästan längst ner kan du välja Project Settings där du kan ändra General, Scratch Discs och Ingest Settings. Den inställning som jag tror att man kanske vill ändra på är var allting sparas så då kanske Scratch Discs är den flik som är den man kanske ändrar i.