MediakurserOnline.se

Dela din fråga med andra

Ställ din fråga i vårt forum och vi kommer att svara på den inom kort. Vi har lagt upp olika kategorier där du kan ställa din fråga men hittar du inte exakt var du ska ställa frågan kan du välja vilken som. Vi blir noterade per mail så fort det kommer in en fråga.

Forumnavigering

Localhost- kommer inte in

Citat

Hej!

Väldigt mycket nybörjarfråga. Kopierade över min gamla webbsida till localhost förra veckan enligt instruktion på filmen. Allt gott så. Lade till tema Astra, Elementor och mall. Nu idag kan jag inte komma in. Har testat alla möjliga varianter på localhost/wp-admin jag kan tänka mig. Fungerar inte. Enligt min chef ska inte brandväggen vara något problem. VAR kan problemet sitta? Tips mottages tacksamt.

/Mia

Citat
Hej Mia.
Vad använder du för att redigera webbplatsen lokalt? Är det Local by Flywheel eller är det MAMP? Min första tanke är i alla fall att du inte har satt på programmet som du använder. Med MAMP måste man sätta igång både servern och databasen och Local by Flywheel är ett program du behöver starta först, innan du kommer åt localhost. Du kan väl höra av dig igen om du har satt på programmet du använder så får vi se om det är något annat som bråkar.
Citat

Hej!

Exakt den "detaljen" lyckades även jag komma fram till till slut... MAMP  plus databasen igång först såklart.

Tack!

Mvh Mia

Senaste foruminläggen
Blocktema?Okej, tack för svar...det går väl alltid att byta tillbaka i värst … Läs mer
AIHej Anneli. Jag tror att din it-avdelning inte riktigt har koll … Läs mer
UppgifterHej Patrik. Eftersom WordPress är något som bara finns online i … Läs mer
Fråga kring QR-koderDu kan alltid göra en på www.dinqr.se och sedan lägga den som en b … Läs mer
Localhost- kommer inte inHej! Exakt den "detaljen" lyckades även jag komma fra … Läs mer
Text och loggor lodrätt - vilket …Hejsan. Jag skulle nog säga att det känns mest logiskt med uppi … Läs mer